HTML

A Sárkányos Játszótér felemelkedése

Egyszer volt már majdnem nem volt a Sárkányos Játszótér. Zugló talán legjobb helyen lévő játszótere a Rákos patak partján az enyészetnek indult. Nincs hivatalos gazdája, nem az önkormányzat üzemelteti. Úgy gondoltuk, mi szülők, hogy rendbe tesszük. 2010 októberében kezdtük felújítani. Kezdetben vala egy lelkes apuka (én), vett egy fűnyírót és egy fűkaszát és kigazolta a majd egy méteres gazt. Azután csatlakozott még egy ember és már négy dolgos kéz volt. Megmetsződtek a fák, rendbe lett téve a park. A télen elkészült a kapu, amivel zárható lett. Lefestettük a játékokat. A hinta már közös adakozásból lett. Majdnem minden nap csatlakozik egy család, aki segít a fenntartásban. Ha van egy segítő kezed vagy kettő, itt a helyed. Ha tetszik, amit itt látsz, keress meg:
Kovács Krisztián

sarkanyosjatszoter@gmail.com
+36-70/504-9195

Friss topikok

  • pasztiz: Sziasztok! Örömmel írom, hogy ma kint voltunk a Sárkányos Játszótéren, amit időközben felújítottak... (2016.07.25. 20:45) És új sárkányra ébredt a nap
  • adnelim: Sziasztok! Krisztián,szeretném megtudni,hol találom meg a bankszámlaszámot az oldalon??? Üdv Hild... (2012.10.11. 22:47) Az első lépések
  • marguerite.c: bocs, ezt a hintás sztorihoz akartam kommentelni (2012.01.08. 18:29) Közös ügy lett
  • marguerite.c: szia, én attól tartok, a fémek nem maradnának olyan sokáig a helyükön, mint ahogy remélitek. hogy ... (2012.01.08. 18:13) Az út elkészült

A létra, az első közös munka

2011.06.05. 23:11 KRi

Volt egy utolsó nem csak esztétikai hanem funkcionális javítás, ami nagyon zavart. El volt törve a 3 legalsó lépcsőfok a nagy mászókán. Megszűnt létrának lenni.

Amikor szereltem fel a hintát, odajött egy anyuka. Jól látta-e, hogy van nálam imbuszkulcs. Jól. A kötéllétrának kicsavarodtak a csavarjai elkérheti-e, hogy meghúzza. Elkérheti-e? Valaki magától tenni akar, és csak szerszámot kér? A hinta múltheti anyagi hozzájárulásai után valaki munkát ajánl és nem csak szóban, hanem most azonnal tenne is valamit? Hát ez hihetetlen. Kiderült pont az az imbuszkulcs kellett, mint nekem is. Logikus, hisz ugyanolyan csavarokból áll az egész. Megvárt. A férjével ketten végighúztuk az összeset. Nagyon szimpatikusak voltak. Van az, amikor ránézésre érzed, hogy ugyanúgy látjátok a világot.

A hasonló emberek megtalálják egymást.

Mikor végeztünk bemutatkoztunk. Horváth Zsolt. Kovács Krisztián. Tett egy felajánlást. Ő szívesen segítene megcsinálni a létrát. Ó, már hány hónapja megvettem a létrafokokat, de nem állt össze fejben, hogy hogyan is kellene. Alul le van betonozva és csavarozva. Egyszer már kiástam megnéztem. Nem tudtam, hogy legyen. Mondta, hogy ő meg tudja oldani. Hát ez hihetetlen. A gondolat teremtő ereje.

Kérdezem mikor? Azt mondja bármelyik hétvégén, akár a következőn is. Ez olyan komolyan hangzott, hogy nem mertem bele élni magam. Én minden komoly dologba beleélem magam, és ha beleélem magam soha nem teljesül semmi. Ezért már nem merem beleélni magam semmi jóba. Pénteken rácsörögtem, mehet a dolog? Mehet. Reggel kilencre ott van.

Azonnal hívtam a Fogarasi Siískolát. Nekik köszönhetjük, hogy ha kérünk áramot, van áramunk. A tulajdonos mondta, hogy neki is szívügye, hogy látta az enyészetet, és bármiben tud, akkor segít. Mondtam, hogy a villany a legnagyobb segítség. És azóta van villanyunk, ha kell. A játszótéren nincs, de hosszabbítóval tőlük tudunk kérni, így hegesztődött a kapu is. A tulajdonos annyira jó szándékú, hogy úgy tudok kérni tőle, hogy érzem, hogy nem tekinti macerának a teljesítését. És ez a nagy szó. Bármikor kértünk felkapcsolta, és soha egy fillért nem kért érte. Köszönöm. Most is, amikor bedugtam a konnektorba a csiszolót, biztos voltam benne, hogy működni fog. Óriási érzés ma Magyarországon, ha sokadszorra számíthatunk valakire.

Most pénteken tejfakasztóbulin voltam. Ez az a partifajta, ami nekem nem volt. A feleségemmel olyan jó a viszonyom, amikor csak akarok úgy élem az életem mint egy 20 éves, és ha máshol alszom munka vagy szórakozás miatt hát máshol alszom. Tudja, hogy a férfi megtartásának egyetlen igazi receptje a férfi szabadsága. És épp ezért amikor számítania kell rám mindig számíthat. Egy frissen szült nő, pedig nem az a kategória, akit otthagyunk tejfakasztó buli címén. Soha nem felejtem el első gyermek születését. Bent aludtam én is a kórházban velük. Ő 24 órát nem aludt, de mosolygott, mégis én estem össze a fáradtságtól, de tudom, hogy sokat jelentett neki, hogy vele voltam. Viszont más házak más szokások és én el is fogadom ezt. Máshol ott tobzódik mind a két nagymama, hogy segítsen, ergó az apuka már nem fér oda. Szóval a buli ugyan hamar véget ért, mert leléptem, de egy régi jó barát hozott haza, és reggel 7-ig tartott a világmegváltó beszélgetésünk. Hohó, de 9-kor jelenés van. Felkeltem. Megváltásként ért a "fél tízkor érkezünk sms", egy fürdés legalább belefér. Kb 9:50-re oda is értem. És már szét volt szedve a létra. Tudtam, hogy az előző esti nem alvás az én saram, akármennyire is fájt fel kellett kelnem. És ott amikor láttam, hogy a több éves gondot valaki levette a vállamról, szétszedte a létrát, amit én nem tudtam, mert nem állt össze a fejemben, hogy hogy lehet szétszedni roncsolás nélkül, már meg is volt.

Elszállt a fáradtság, és mérgezett egérként rohangálni kezdtem a hosszabbítóért, áramért, a létrafokokért. Persze kívülről lehet, hogy ez egy ásító víziló vánszorgásának tűnt, de belül én tényleg felpörögtem.

Rég éreztem magam ilyen jól. Olyan jó amikor az emberismereted visszaszeret, és sokadjára sem csalódsz benne. 10-től délután 4-ig beszélgettünk munka közben. Két olyan ember, aki voltaképp most másodszor látta egymást. 6 óra társalgásban mindenről volt szó, ami két gondolkodó embert érdekelhet, és 6 óra után sem találtunk egy olyat sem, amit nem ugyanúgy láttunk volna.

 

Nekem nagyon fáj az, hogy az emberek az eszünk-iszunk-szeretkezünk szentháromságban töltik életüket. Nem lennék 130 kiló, ha nem érdekelnének ezen élvezetek, de ezen felüli dolgoktól vagyunk emberek. Mert ez a 3 a biológiai program, ami efelett van, az az állatvilágból kiemelkedés. És még ha csak evés lenne, jobban mondva a zabálunk-piálunk-....unk hármasban telik a legtöbb ember élete. Igazából a munkájuk is hasonló hozzáállással zajlik, ami lényegében nem töri meg a 3-as szentségét, ergó fel se kell venni negyedikként. És ezzel szemben hosszú hónapok szellemi ridegtartása után itt egy apa, akivel jó dolgozni, és jó beszélgetni, és a világ máris szebb és élhetőbb hely lett mindkettőnknek, és mindazoknak, akiknek 3 lépcsőfok 3 előre tett lépést jelent.

A létra szerelés egy nem várt ponton lett szívás. Zsolt befaragta a fokokat, be is ragasztotta, mikor az oszlopot állítottuk volna vissza beütött a krach. Régóta mondom, hogy nem a multikkal és a nyugati ideológiákkal van a baj, hanem mindig a magyar implementálás a rossz. Itt is. Méregdrága jól kitalált EIBE játékok, és a L alakú fémfül, amihez a létra volt csavarozva nem volt lefúrva, hanem csak rádobtak egy marék betont, ami legelső mozgatásra letört. No, de ha ilyen gyenge a beton, akkor a dübel, is csak annyit tart majd mind a kreatív turisták a Pisai Ferdetornyon. 

 

Fúró kellett, meg egy adag szerencse. Lett fúró, és szerencse is. A dübel az 52. ki be játszásra megszorult. Csavar megszorult, létra megtámasztódott, és a mű elkészült. Úgy tekintettünk rá mint Isten a 6. nap estéjén a világra. Jó mulatság férfimunka volt.

 


Levezetésként lecsiszoltam az összes belekarcolt, beleivódott graffitit a faszerkezetekről. Ez is régi vágyam. Valaki egyszer úgy érezte, hogy egy női sziluett az a legfontosabb művészeti önkifejezés egy játszótéren. Lehet, hogy kétezer év múlva megkímélem a tudósokat egy fejtöréstől, hogy hogy is került össze egy ilyen barlangrajz a játszótérrel, ezért a flex és csiszolókorong édeskettes egymásra találása eltüntette ezt a korai Picassot. Bocs a művésztől, ha olvassa a blogot, kérem keressen meg, egy új feszített vászonra a vendégem, csak egyet kérek cserébe, se ő, se a haverjai ne itt fejezzék ki lenyűgöző dadaista kreativitásukat.

 

Szóval kész lett a lépcső, és az utolsó graffititól is megszabadultunk. Elfáradtunk, lesültünk, jót tettünk.

Köszönöm Zsolt, te tetted bele az eddig a legnagyobb saját kétkezi munkát a játszótérbe. Köszönöm, hogy segíthettem.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sarkanyosjatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr662960478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása