HTML

A Sárkányos Játszótér felemelkedése

Egyszer volt már majdnem nem volt a Sárkányos Játszótér. Zugló talán legjobb helyen lévő játszótere a Rákos patak partján az enyészetnek indult. Nincs hivatalos gazdája, nem az önkormányzat üzemelteti. Úgy gondoltuk, mi szülők, hogy rendbe tesszük. 2010 októberében kezdtük felújítani. Kezdetben vala egy lelkes apuka (én), vett egy fűnyírót és egy fűkaszát és kigazolta a majd egy méteres gazt. Azután csatlakozott még egy ember és már négy dolgos kéz volt. Megmetsződtek a fák, rendbe lett téve a park. A télen elkészült a kapu, amivel zárható lett. Lefestettük a játékokat. A hinta már közös adakozásból lett. Majdnem minden nap csatlakozik egy család, aki segít a fenntartásban. Ha van egy segítő kezed vagy kettő, itt a helyed. Ha tetszik, amit itt látsz, keress meg:
Kovács Krisztián

sarkanyosjatszoter@gmail.com
+36-70/504-9195

Friss topikok

  • pasztiz: Sziasztok! Örömmel írom, hogy ma kint voltunk a Sárkányos Játszótéren, amit időközben felújítottak... (2016.07.25. 20:45) És új sárkányra ébredt a nap
  • adnelim: Sziasztok! Krisztián,szeretném megtudni,hol találom meg a bankszámlaszámot az oldalon??? Üdv Hild... (2012.10.11. 22:47) Az első lépések
  • marguerite.c: bocs, ezt a hintás sztorihoz akartam kommentelni (2012.01.08. 18:29) Közös ügy lett
  • marguerite.c: szia, én attól tartok, a fémek nem maradnának olyan sokáig a helyükön, mint ahogy remélitek. hogy ... (2012.01.08. 18:13) Az út elkészült

Közös ügy lett

2011.06.05. 22:24 KRi

Tulajdonképpen ez az az a bejegyzés, amiért megérte az egész. Elindult valami, amit látták az emberek, hogy jó. Nincs bürokrácia, nincs kötelező, csak tettek vannak és előremozdulás. Nem tudom mi volt a váltás, valószínűleg az én fejemben történt meg pár hete, már nem panaszkodok, hanem csak a következő megoldásra váró dolgot nézem. Indult azzal, hogy eltört a frissen kirakott hinta. Nagyon, nagyon rosszul esett. De ott határoztam el a fentit, nem panaszkodom, hanem megoldást nézem. Leszereltem és kidobtam. Aludtam rá egyet. Másnap mikor kint jártam odamentem egy anyukához. Megkérdeztem, hogy volna-e kedve gyűjteni egy új strapabíróbb hintára. Volt. Ez egy komoly felajánlás. Én 190 centi vagyok és 130 kiló, nem az a kategória, aki megszokott látvány a gyűjtésrendezéseken, valahogy azt látják, hogy nagy darab és férfi is majd megoldja, minek adjunk. Ezért örültem, hogy egy kedves filigrán hölgy igent mondott. Pár hétre megkérdeztem már össze is gyűjtött 3000-et. Csodás. Aztán egyik este mikor kint voltam a játszón valahogy úgy álltak a csillagok, hogy nekem is újra kedvem lett az egészhez. Jó kedvű volt mindenki, és ordított a hinta hiánya. Megkérdeztem, hogy volna kedvetek-e a hintába beszállni. Volt. Ott azonnal 6000 Ft gyűlt össze. Az összesen 9000. Nem vagyok egyedül. Nem az én harcom mostantól, sokan vagyunk, és egyre többen támogatnak. Ez hihetetlen érzés. Van egy értékítéleted, hiszel valamiben, sokszor kerülsz a feladás szélére, de másnap újra felállsz mész és csinálod.  Dalai Láma mondta:

"Ne keseredjünk el, ha szavunk bárkinél is süket fülekre talál. Különös dolog a lélek, és az emberi lélek csendje. Sokszor esztendők is eltelhetnek, míg ez, vagy az elvetett mag megfogan benne. Ne higgyük, hogy tetteinknek és szavainknak hatása tüstént és várakozásainknak megfelelően jelentkezik."

Múlt héten olvastam, körbe is küldtem a barátaimnak. Annyira benne van minden, ami az életem. Sokáig semmi, és a legváratlanabb pillanatokban kapok vissza valamit. Körbe is néztem hintafronton. Kiderült vagy 2000 Ft-ért veszek egy ugyanolyan műanyagot, vagy 30000 Ft az EU szabvány. Ami azon kívül, hogy megkapta a szabványt baromira nem ergonomikus, aki hintáztatta már olyanban a gyerekét az tudja. Háttámla nincs, van egy rúd keresztben és ennyitől már bölcsőhinta. Ezzel szemben a 2000 Ft-os minden oldalról jól fog, és van rajta duda is. De nem bír ki 130 kilót, de ha 20 kilóig használják, a miénk otthon kibírt sérülés nélkül 3 évet két gyerekkel. Szóval mit veszel? Úgy hogy tudod, hogy az Eu szabványost lelopták, a 2000 Ft-ost letörték. Egy kicsit másfajta 2000-eset. Mert, ha baja lesz 15 darabot tudsz venni a drágább árán. Remélem, annyira nem lesz szükség. És megmaradt még pénz, körbekérdeztem az adakozókat, mit szólnának ha fizetnénk belőle a játszótér napi zárását nyitását. Ok. Ezennel jelentem ebben a hónapban önfenntartó lett a játszótér!!! Köszönöm mindenkinek!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sarkanyosjatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr542960348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marguerite.c 2012.01.08. 18:28:13

szintén civilek csinálták azt a hintát, amit egy-két éve láttam, és azóta több helyen, egy használt gumiabroncsból van kivágva a felesleges rész és megtartva a szükséges, erős, strapabíró, kényelmes és recycling, keresek fotót, és linkelek, h lesz.
ami már igazán bónusz, de nekem talán emiatt tetszik a legjobban, az a kommunikációs értéke. Azt jelzi mindenkinek, aki látja, hogy nem szabad sznobnak lenni, nem a legdrágább megoldások a legjobbak, légy spontán, használd a kreativitásodat, és meglepően sok dolog megoldható.

marguerite.c 2012.01.08. 18:29:09

bocs, ezt a hintás sztorihoz akartam kommentelni
süti beállítások módosítása